Techgame.pl > Bezpieczeństwo > Uwaga, Santander Bank Polska ostrzega przed oszustami. Pieniądze klientów są zagrożone, ważny szczegół
Kuba Wieloch
Kuba Wieloch 19.03.2022 05:21

Uwaga, Santander Bank Polska ostrzega przed oszustami. Pieniądze klientów są zagrożone, ważny szczegół

Hasło
pxfuel.com

Coraz częściej słyszy się o atakach oszustów na klientów polskich banków. Okres pandemii jest wymarzonym czasem dla wszelkich cyberprzestępców, przez wzmożoną aktywność Polaków w sieci.

Wielu z nas pracuje teraz zdalnie, a co za tym idzie o wiele częściej przegląda swojego maila lub surfuje po sieci. Oszuści wiedzą o tym doskonale i wręcz prześcigają się między sobą, na coraz to bardziej kreatywne metody zdobycia pieniędzy w sposób nielegalny.

Cyberprzestępcy atakują klientów Santander Bank Polska

Tym razem przestępcy próbują dotrzeć do danych logowania klientów banku Santander. Instytucja wydała oficjalne ostrzeżenie za pośrednictwem swojej facebookowej strony.

"Otrzymujemy informacje, że dostajecie e-maile, podszywające się pod nasz bank i informujące o tym, że należy dokończyć zaktualizować i zweryfikować informację na koncie. Jeśli klikniecie Santander - Internet, zostaniecie przeniesieni do strony podszywającej się pod stronę bankowości internetowejNie róbcie tego!" – czytamy w oficjalnym ostrzeżeniu na stronie facebookowej Santander Bank Polska

Nie klikajcie w podejrzany link

Po kliknięciu w link wygenerowany w fałszywej wiadomości e-mail, przestępcy mogą uzyskać pełny dostęp do naszych danych logowania. Dzięki temu będą oni mogli korzystać ze wszystkich usług bankowych swoich ofiar i w rezultacie wyczyścić konto ze wszystkich oszczędności.

Warto również czytać wszystkie powiadomienia jakie dostajemy w swojej aplikacji bankowej na smartfonie. Pod żadnym pozorem nie należy akceptować podejrzanych próśb o weryfikacje.

Tego typu powiadomienia mogą świadczyć o zainfekowaniu naszego komputera przez oprogramowanie śledzące, które przekazuje wszystkie zdobyte hasła i loginy do przestępców.

Bank Santander ostrzega

„Przestępcy, wysyłając takie informacje, chcą wejść w posiadanie Waszych danych do logowania oraz danych kart płatniczych, dzięki czemu będą mogli wyprowadzić środki z Waszych rachunków!

Bank nigdy nie prosi o logowanie się do bankowości internetowej poprzez wysyłanie linków w wiadomości SMS lub e-mail.

Jednocześnie przypominamy, że bankowe strony do logowania to: https://centrum24.plhttps://ibiznes24.pl

„ – czytamy w dalszej części oświadczenia

Co zrobić gdy osoba nieautoryzowana uzyskała dostęp do naszego konta?

Ważnym jest również, aby skontaktować się z infolinią bankową jeśli podejrzewamy, że osoba nieautoryzowana mogła uzyskać dostęp do naszego konta.

Prawdopodobnie, w takiej sytuacji konieczna będzie zmiana danych logowania i przeinstalowanie systemu operacyjnego na naszym komputerze, aby sytuacja się nie powtórzyła.

Powiązane