Serial Netflixa zwiększył popularność Wiedźmina 3: Dziki Gon
Wiedźmin jeszcze nigdy nie był tak popularny jak teraz. Trzecia część serii gier komputerowych rozreklamowała uniwersum wykreowane przez Andrzeja Sapkowskiego na cały świat. Zauważył to nawet Netflix, który w grudniu ubiegłego roku wypuścił serial oparty na książkach. Produkcja Netflixa pomogła sprzedaży książęk w USA - popyt był tak duży, że drukarnie nie nadążały z ich wypuszczaniem na rynek.
Badania rynku przeprowadzone przez NDP Group pokazują, że sprzedaż trzeciej części gry podskoczyła w grudniu 2019 roku o zawrotne 554% w stosunku do grudnia 2018 roku. W tym samym miesiącu odbyła się premiera serialu Netflixa, wnioski nasuwają się więc same. Zaznaczmy, że dotyczy to jedynie wersji pudełkowej (ale wszystkich platform), więc całościowa sprzedaż tytułu mogła zwiększyć się jeszcze bardziej. Zwłaszcza, że produkcja CDPR zanotowała w styczniu rekord jednoczesnej liczby graczy na Steamie - było ich 100 tys. Pozostałe części gry nie radzą sobie aż tak wybitnie, jednak liczba graczy i ich sprzedaż również znacznie podskoczyły.
Miejmy nadzieję, że równoczesna popularność książek, gier i serialu nie spowoduje zamieszania w związku z odwiecznym pytaniem: "Co było pierwsze? Gra czy książka? A może serial?".