Nowy gameplay z polskiego The Medium. Horror zaprezentowany na 14-minutowym wideo
Bloober Team pokazało nowy gameplay z The Medium
Gra pojawić się ma na PC i Xbox Series X/S już 28 stycznia
Nowy gameplay pokazuje kolejne mechanizmy rozgrywki
Premiera polskiego The Medium od Bloober Team zbliża się wielkimi krokami, więc dość logicznym posunięciem jest pokazywanie coraz więcej materiałów z rozgrywki. Tak naprawdę do tej pory nie wiemy do końca "z czym to się je", jednak nowy gameplay nieco przybliża parę mechanik.
Bloober Team i kolejny polski horror
Bloober Team to studio dość znane w Polsce, które zasłynęło przede wszystkim survival horrorem utrzymanym w konwencji "symulatora chodzenia", czyli Layers of Fear. Produkcja okazała się bardzo klimatyczna, dość ciekawa fabularnie i przede wszystkim straszna.
Z czasem Bloober Team dostarczyło kontynuację serii Layers of Fear w postaci dodatku do "jedynki" i pełnoprawnej drugiej części. Później ukazał się naprawdę wyjątkowy horror Observer utrzymany w estetyce cyberpunka (niedawno ukazała się jego odświeżona wersja z wieloma ulepszeniami graficznymi), a także Blair Witch.
Gdy studio udowodniło, że nie zepsują gry bazującej na znanej marce (co w branży nie jest tak oczywiste), postanowili oni ruszyć z kolejnym autorskim pomysłem. Tym jest horror The Medium, czyli obecnie największa i najdroższa gra stworzona przez krakowskie studio.
Długi gameplay z The Medium
W sieci pojawił się kolejny, tym razem aż ponad 14-minutowy gameplay z polskiej pozycji. The Medium z pewnością ucieszy oko, szczególnie, jeżeli chodzi o lokacje, które zapowiadają się naprawdę przepięknie. Zapewne duża w tym zasługa inspirowania się obrazami Zdzisława Beksińskiego. Jednak nie grafika zagwarantuje grze sukces, a...
Gameplay! Jeżeli o nim mowa, trzeba wspomnieć o autorskiej mechanice "dwóch światów", czyli podzielenia się ekranu na dwa, co przypomina trochę kanapowe gry kooperacyjne z tą różnicą, że tu gramy pojedynczo. Sterujemy wtedy jedną postacią w dwóch światach, co pozwala nam rozwiązywać zagadki bądź zdobywać nowe informacje o świecie gry.
Takie rozwiązanie jest wizytówką gry, a Bloober Team już wcześniej mówiło, że pomysł ten jest możliwy do zrealizowania tylko dzięki nowej generacji. W końcu jednocześnie na ekranie renderowane są dwie, zupełnie inaczej wyglądające lokacje. Marianne, główna bohaterka, będzie mogła w określonych miejscach przechodzić między wymiarami w celu np. odblokowania drogi w rzeczywistym świecie dzięki majstrowaniu w świecie duchów. Przyznajmy, że czegoś takiego w grach jeszcze nie było i jest to szalenie ciekawe, jak zostanie przyjęte przez graczy.
Przeciwnicy i znane nazwiska
Na nowym gameplayu widzimy także przeciwników, a przynajmniej część z nich, którą stanowią niemal niewidzialne upiory. Te zagrażają naszej postaci w świecie rzeczywistym, jednak w tym drugim - można się przed nimi bronić. Niestety tego jeszcze nie pokazano, ale spodziewamy się, że wkrótce usłyszymy o grze jeszcze więcej, w końcu premiera ma odbyć się 28 stycznia.
Za produkcją stoją też znane fanom horroru nazwiska - Bloober Team postanowił odezwać się do Akiry Yamaoki, czyli kompozytora muzyki dla serii Silent Hill, który zgodził się współpracować przy The Medium. W polskiej wersji usłyszmy Marcina Dorocińskiego (jego twarz również zobaczymy) i Weronikę Rosati, zaś w angielskiej wersji w główne monstrum wcieli się znany praktycznie każdemu Troy Baker.
Artykuły polecane przez redakcję Techgame: