Cyberpunk 2077
Źródło: igdb.com

Nadchodzą zmiany w Night City. Twórcy Cyberpunka 2077 ujawniają nowości

Gabriela SicińskaGabriela Sicińska
20 Marca 2021

CD Projekt RED przygotowuje patcha 1.2 do gry Cyberpunk 2077. Twórcy postanowili wczoraj podzielić się z graczami zawartością nadchodzącej łatki. A przynajmniej jej częścią. Szykują się spore zmiany w systemie działania policji NCPD, modelu jazdy samochodami oraz poprawki w systemie poruszania się postaci w trakcie walki.

Obiecany duży patch do Cyberpunka 2077 jakiś czas temu został przesunięty ze względu na atak hakerski na CD Projekt, w wyniku którego hakerzy wykradli kody źródłowe największych hitów polskiego dewelopera. Mimo że wciąż nie wiemy, kiedy ukaże się obiecana łatka 1.2, twórcy już teraz podzielili się częścią usprawnień, które będzie zawierała.

Zawartość patcha 1.2 do Cyberpunka 2077

Jednym z wielu problemów Cyberpunka była sztuczna inteligencja, która radziła sobie ze sterowaniem postaciami niezależnymi raczej… kiepsko. Próżno było w zachowaniach NPC-ów szukać obiecywanego niegdyś realizmu, który miał sprawić, że Night City będzie dawało złudzenie prawdziwie żywego miasta. Twórcy postanowili wziąć byka za rogi i rozpoczęli poprawki od jednej z największych bolączek AI w grze - reakcji policji na działania gracza.

Problem z NCPD w Night City jest taki, że policja reaguje zdecydowanie zbyt szybko. W momencie popełnienia przestępstwa stróże prawa potrafili się niekiedy zmaterializować za naszymi plecami zaledwie sekundę po zdarzeniu, co prowokowało niepotrzebną walkę czy ucieczkę na oślep, co nie dawało ani radości, ani satysfakcji. Patch 1.2 ma opóźnić reakcję funkcjonariuszy oraz dodać drony rozpoznawcze, z których policja korzystać będzie do patrolowania dzielnic miasta.

Poprawki pojazdów

Szczególnie wiele zmian czeka nas w kwestii pojazdów. Jedną z głównych wad modelu było bardzo czułe sterowanie, które sprawiało, że lekkie muśnięcie klawisza skrętu potrafiło wyrzucić nas z drogi, o utrzymaniu stabilnego toru jazdy nawet nie wspominając. Deweloperzy postanowili więc dodać w opcjach suwak, pozwalający modyfikować czułość sterowania pojazdem, co faktycznie może ten problem zlikwidować.

Pierwszy helikopter na Marsie niemal gotowy do lotu. Ingenuity wystartuje już w kwietniuPierwszy helikopter na Marsie niemal gotowy do lotu. Ingenuity wystartuje już w kwietniuCzytaj dalej

Ponadto czeka nas również dodanie możliwości “rozbujania” samochodu, który utknął na stercie śmieci czy innej nierówności, co było jedną z wielu bolączek jazdy w Night City. Dzięki temu znacznie rzadziej będziemy utykać na elementach krajobrazu, co znacznie uprzyjemni poruszanie się i podziwianie miasta zaprojektowanego przez CD Projekt.

Przypadkowe uniki

Wielu graczy skarżyło się na system sterowania postacią w Cyberpunku. Problem polegał na tym, że nie można było zmienić przypisania poszczególnych klawiszy, co było powodem wielu problemów, gdyż zaprojektowane przez producenta sterowanie nie było intuicyjne dla wszystkich graczy. Od teraz będzie można bez przeszkód modyfikować poszczególne klawisze funkcyjne.

Ponadto możliwe będzie wyłączenie funkcji robienia uniku w momencie podwójnego kliknięcia któregoś z klawiszy kierunkowych. Bywało to problematyczne, gdyż często zupełnie przypadkowo gracze sprawiali, że ich postać turlała się w prawo, niekiedy spadając z krawędzi budynku czy innej wysokości, czego konsekwencje bywały niekiedy opłakane.

Wciąż nie wiemy, kiedy pojawi się patch 1.2, niemniej już teraz widać, że twórcy poważnie potraktowali obietnicę dostarczenia potężnej aktualizacji, która rzeczywiście naprawi wiele istotnych problemów, z którymi boryka się polska produkcja. Miejmy nadzieję, że aktualizacja pojawi się w ciągu kilku najbliższych tygodni, tymczasem pozostaje nam cierpliwie czekać.

źródło: cyberpunk.net

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Następny artykuł