Techgame.pl
Samolot GTA Online

igdb.com

Fan GTA V naprawił poważny błąd z wydajnością gry. Rockstar wypłaci mu 10000 $

17 Marca 2021

Autor tekstu:

Gabriela Sicińska

Udostępnij:

GTA Online od lat zmagało się z poważnym problemem wydajnościowym, na który narzekały tysiące graczy. Nieodłączną wadą gry były ekrany ładowania, które trwały bardzo długo i zmuszały graczy do bezczynnego oczekiwania na start rozgrywki. Prob

Seria Grand Theft Auto przeszła do historii gamingu jako najlepszy cykl gier gangsterskich z otwartym światem, a Rockstar Games zaskarbiło sobie uwielbienie graczy na całym świecie. Mimo że od premiery ostatniej odsłony minęło już niemal 8 lat, GTA wciąż jest żywe dzięki wersji Online, którą producent nieustannie rozwija, dodając kolejne napady, organizując wydarzenia czy udostępniając nową zawartość.

Problem GTA Online

Niestety GTA Online grą idealną nie jest. Choć część negatywnych odczuć jest kwestią osobistych preferencji graczy, nie można było nie zauważyć obiektywnej wady, która trapiła produkcję od początku jej istnienia. Był nią niezwykle długi czas oczekiwania, podczas wyświetlania ekranów ładowania. Często gracze byli zmuszeni do bezczynnego siedzenia przed komputerem przez dobre kilka minut.

Jakiś czas temu jeden z fanów gry, użytkownik o pseudonimie tosterCX, znalazł sposób na prostą modyfikację plików gry, która rozwiązywała ów problem, znacznie skracając czas oczekiwania na załadowanie rozgrywki. Szybko znaleźli się chętni do wypróbowania tej metody, co sprawiło, że wieść o magicznym rozwiązaniu błyskawicznie obiegła Internet. Nie uszło to uwadze Rockstara.

Rockstar zapłacił 10000 dolarów

Twórcy GTA Online, deweloperzy Rockstar Games, szybko zorientowali się, że jeden z fanów opracował metodę na problemy wydajnościowe ich produkcji. Po jej sprawdzeniu stwierdzili, że jest nie tylko świetnie opracowana, ale w dodatku niezwykle skuteczna. Nie trzeba było długo czekać na aktualizację GTA Online, która zawierała w sobie usprawnienie zaproponowane przez fana.

Co ciekawe, Rockstar nie zamierzał pozostawić pomysłowego gracza bez wynagrodzenia. Użytkownik o nicku tosterCX otrzymał od producenta wynagrodzenie o wysokości 10 tysięcy dolarów. Wydaje się to ogromną sumą za wprowadzenie prostych modyfikacji zaledwie kilku plików gry, jednak czas ładowania zmniejszył się o aż 70%, co uczyniło ogromną różnicę w odbiorze produkcji. 

Po najnowszej aktualizacji GTA Online zmieniło się nie do poznania, jeśli chodzi o okresy oczekiwania na rozgrywkę, co niezwykle ucieszyło graczy na całym świecie. Jednakże tym co trochę bawi, a trochę niepokoi jest fakt, że deweloperom z Rockstar Games nie udało się rozwiązać problemu długiego ładowania przez dobrych kilka lat, podczas gdy jeden z fanów wpadł na całkiem proste jego rozwiązanie. Dlaczego tak się stało? Zapewne nigdy się nie dowiemy.

źródło: Komputer Świat

Artykuły polecane przez redakcję Techgame: 

Podobne artykuły

gamerka

Gry

Wynajmij dziewczynę do grania. Za pieniądze zagrasz z każdą dzięki specjalnemu serwisowi

Czytaj więcej >
Anthem

Gry

Bioware ma plany naprawienia Anthem. Szykuje się wielkie odświeżenie gry.

Czytaj więcej >
Death stranding plakat

Gry

Death Stranding zmierza na PC! Znamy datę premiery, cenę i dodatki pre-order

Czytaj więcej >
doom mod covid

Gry

Powstał mod do Dooma, w którym zarażamy demony koronawirusem

Czytaj więcej >
humble capcom mega bundle

Gry

Ruszył Humble Capcom MEGA Bundle! Za grosze możecie zdobyć świetne gry

Czytaj więcej >
meat mmo plakat

Gry

M.E.A.T: Raper Słoń tworzy grę MMO

Czytaj więcej >