Techgame.pl > Bezpieczeństwo > Banki alarmują, wzmożona aktywność oszustów. Tysiące zagrożonych klientów, znikają życiowe oszczędności
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:22

Banki alarmują, wzmożona aktywność oszustów. Tysiące zagrożonych klientów, znikają życiowe oszczędności

millenium
materiały własne

Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że bank Millenium i Alior donoszą o wzmożonej aktywności oszustów. Wraz z tymi wiadomościami dowiedzieliśmy się też o nowych metodach na wykradzenie naszych oszczędności. Jak się okazuje - złodzieje zwiększają pole swojej działalności.

Millenium i Alior alarmują

Zaledwie dwa dni temu pisaliśmy o nowych komunikatach banków Millenium i Alior, które obnażały nowe metody oszustów na wykradzenie nie tylko naszych danych osobowych, ale i kompletne przejęcie całego konta internetowego. Dla przypomnienia: Millenium wystosowało oficjalny komunikat o nowych metodach oszustów, które związane są bezpośrednio z nowymi wymogami UE dotyczącymi autoryzacji płatności przez aplikację mobilną. Złodzieje dzwonią do nas i, podając się za pracowników banków, oferują swoją pomoc w instalacji i autoryzacji mobilnej aplikacji. Z kolei w przypadku klientów Alior Banku, coraz częściej dochodzi do sytuacji, w której kontaktuje się z nami konsultant z placówki, który twierdzi, że doszło do naruszenia bezpieczeństwa i jak najszybciej musimy zmienić nasze dane logowania. Oczywiście należy pamiętać, że nigdy nie powinniśmy podawać tak wrażliwych informacji, szczególnie, gdy w tej sprawie dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku.

Wzmożona aktywność oszustów

Okazuje się, że nielegalna aktywność oszustów zatacza coraz szersze kręgi i zaczyna dotyczyć coraz większej liczby klientów nawet i innych banków. Alior w swoim komunikacie wyjaśnia, że, tak jak wspomnieliśmy wyżej, oszuści najczęściej dzwonią i ostrzegają nas, że doszło do naruszenia bezpieczeństwa naszego konta bankowego. My jednak musimy pamiętać, że nigdy nie należy podawać danych logowania (ani żadnych innych) takiej osobie, ani nie powinniśmy instalować żadnej aplikacji, o jaką nas mogą poprosić. "Podczas rozmowy najczęściej powołują się na względy bezpieczeństwa, takie jak włamanie na konto i zachęcają do szybkiego podania swoich danych lub instalacji oprogramowania, które w rzeczywistości służy do kradzieży środków z konta" - alarmuje bank. 

Getin Bank na celowniku oszustów

Oprócz wspomnianych wyżej sposobów na wyłudzenie danych, do klientów banku Millenium dzwonić może osoba (z numeru, który wyświetla się jako prawdziwa infolinia banku) podająca się za konsultanta i prosząca nas, aby zainstalować aplikację "QuickSupport", dzięki której konsultant będzie mógł zdalnie zapewnić nam bezpieczeństwo. Problem w tym, że instalując taką apkę narażamy się na wykradzenie wszystkich wrażliwych danych. O nowych pomysłach oszustów donosi także i Getin Bank. Tutaj również mogą dzwonić do nas rzekomi konsultanci, tym razem jednak pracownicy firmy inwestycyjnej. W rozmowie będą nas przekonywać do inwestycji w różne oferty, zazwyczaj kryptowaluty, podkreślając to, jak ważna i "ekskluzywna" oferta to jest, więc mamy mało czasu na podjęcie decyzji. Wywiera to na nas presję, jednak nie powinniśmy dać się podejść w ten sposób nawet mimo tego, że czasami straszeni jesteśmy... karami umownymi. Czasami oszust może proponować instalację na komputerze aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu, dzięki której hakerzy mogą bardzo szybko przejąć nasze konto bankowe.

Powiązane