Tak złych wyników Samsung nie miał od niemal dekady. Koniec dominacji giganta?
Samsung notuje najgorszy wynik sprzedażowy od 2011 roku
Przyszły rok planuje jednak zakończyć w znacznie lepszej kondycji
Problemy Huaweia z USA z pewnością ułatwią Samsungowi drogę do sukcesu
Jednym z najbardziej oczywistych winowajców takiego stanu rzeczy jest oczywiście pandemia koronawirusa, która przecież szczególnie odbiła się początkowo na wschodniej Azji. Abstrahując od problemów samego Samsunga, cały świat został dotknięty sytuacją epidemiologiczną i wyniki sprzedaży wielu urządzeń w ostatnim czasie nie są tak wysokie, jak chcieliby tego producenci.
Wyniki sprzedażowe Samsunga
Choć na sprzedaż swoich urządzeń z pewnością nie mogą narzekać producenci konsol nowej generacji, tak szefostwo Samsunga, jak najbardziej. Korporacja zanotowała najniższy wynik sprzedaży od 2011 roku i to, że nie wyrobiła założonego celu, to mało powiedziane.
Według ET News, od stycznia do września 2020 roku, Samsung sprzedał zaledwie 189,4 mln urządzeń. Szacunkowa ilość do końca roku miała wynieść około 270 milionów. Cel w postaci 300 milionów osiągany nieprzerwanie przez ostatnie 9 lat nie zostanie więc zrealizowany.
Samsung pozostaje optymistyczny
Kiepskie wyniki sprzedaży w 2020 roku nie przeszkodziły jednak Samsungowi w wyznaczeniu ambitnych celów na rok 2021. Firma zakłada sprzedaż 307 milionów urządzeń, a więc ponad 30 milionów więcej, niż w bieżącym roku. Jak tego dokona?
Samsung zapewne liczy, że jego najnowsze flagowce, czyli S21 i S21+, o których pisaliśmy wczoraj, zostaną hitami nadchodzących miesięcy. Trudno określić czy tak rzeczywiście będzie. Wiara jest pokładana również w modelach Galaxy A32 oraz A22, które zostały wycenione na około 300 euro, co będzie je czyniło jednymi z tańszych nowych smartfonów obsługujących technologię 5G na rynku.
Samsung liczy na potknięcia konkurencji
Plan koreańskiej firmy na własne działania to oczywiście nie wszystko. Trzeba pamiętać o sytuacji światowej, zwłaszcza w kontekście zabójczej pandemii, która udaremniła plany Samsunga na bieżący rok. Jako że ta powoli zaczyna się uspokajać i na horyzoncie pojawiają się kolejne szczepionki, jest szansa, że przyszły rok będzie dla przedsiębiorców nieco łaskawszy.
Optymizm Samsunga jest uzasadniony jeszcze z innego ważnego względu. Problemów konkurencji. A konkretnie jednego ze swoich największych rywali na rynku - Huaweia. Batalia pomiędzy chińskim producentem a Departamentem Handlu Stanów Zjednoczonych toczy się już od roku.
Wypracowane na ten moment stanowisko pozwala Huaweiowi na sprowadzanie technologii amerykańskiej w celach produkcyjnych, pod warunkiem jednakże, że urządzenia nie będą obsługiwały sieci 5G. Nie jest to zbyt korzystny kompromis dla chińskiego producenta, który już poniósł i zapewne jeszcze poniesie ogromne straty.