World of Warcraft: Shadowlands bije rekord wszech czasów. Żadna gra na PC nie sprzedała się tak szybko
World of Warcraft: Shadowlands bije rekord szybkości sprzedaży
Ikoniczne MMO przeżywa swój złoty wiek
Cyberpunk raczej nie pobije rekordu Shadowlands
Co prawda jest szansa, że World of Warcraft: Shadowlands szybko spadnie ze szczytu listy - wciąż nie ogłoszono wyników sprzedaży Cyberpunka 2077 z dnia premiery. Jednakże mimo zagrożenia, Shadowlands ma szanse utrzymać się na pierwszej pozycji ze względu na to, że Cyberpunk rozszedł się w 8 milionach kopii jeszcze przed premierą.
World of Warcraft: Shadowlands bije rekord sprzedaży
Blizzard podał oficjalne wyniki - w dniu premiery dodatek Shadowlands kupiło ponad 3,7 miliona użytkowników. To niesamowity wynik, którego nie osiągnęła jeszcze żadna gra w historii. Dotąd pierwsze miejsce należało do Diablo III, również produkcji Blizzarda, kiedy w dniu debiutu gra powędrowała w ręce aż 3,5 milionów graczy.
Podstawowa wersja World of Warcraft zadebiutowała w 2004 roku i na zawsze odmieniła oblicze gier typu Massive Multiplayer Online. Zdobyła miliony fanów na całym świecie, którzy od lat pozostają aktywnymi subskrybentami, płacącymi Blizzardowi miesięczny haracz.
Nowe (kolejne) życie World of Warcraft
WoW przeżywa teraz swój kolejny renesans. Statystyki aktywnych graczy są imponujące. Gra ma obecnie najwięcej użytkowników z subskrypcją (miesięczną lub długoterminową) od dekady. Wliczając w to premiery innych dodatków, które również cieszyły się przecież ogromnym zainteresowaniem.
Jakby rekordów było mało, w ostatnim roku gracze spędzili w Azeroth więcej czasu niż w ubiegłym roku. Czas gry z obecnego okresu uległ podwojeniu w stosunku do ubiegłego roku. Oczywiście to po części sprawka pandemii, nie można jednak odmówić Blizzardowi umiejętności utrzymywania aktywności graczy WoW.
Cyberpunk przebije World of Warcraft?
Teoretycznie jest to możliwe. Najbardziej oczekiwana gra bieżącego roku zaliczyła świetny start, nawet pomimo natłoku bugów, których twórcy nie zdążyli załatać przed premierą. Jednakże ogromnym sukcesem Cyberpunka 2077 było sprzedanie aż 8 milionów kopii jeszcze przed premierą.
Czy w dniu debiutu gry mogło się znaleźć na nią ponad 3,7 miliona chętnych? Jest to wątpliwe, biorąc pod uwagę, że ci, którzy chcieli zagrać już wczoraj, prawdopodobnie kupili grę przynajmniej kilka dni wcześniej. Z kolei wypowiedzi wielu graczy o bugach raczej skłoniły innych do poczekania z zakupem do czasu, aż CD Projekt załata błędy w swoim tytule.
MMO wszechczasów
World of Warcraft jest MMO z największą liczbą aktywnych użytkowników na świecie i najprawdopodobniej prędko się to nie zmieni. Blizzard podkreślił to bijąc rekord sprzedaży dodatkiem Shadowlands.
Czy kiedykolwiek pojawi się godny następca w tym gatunku, który zrzuci WoW z piedestału? Można odnieść wrażenie, że nie, patrząc na tak wieloletnią dominację. Być może konkurencja czuje się zdeprymowana tym, że musiałaby stanąć w szranki z legendarnym tytułem Blizzarda. Miejmy jednak nadzieję, że mimo wszystko nastanie kiedyś nowe era MMO.