Amazon podpisał umowę z polską firmą. Gigant wchodzi na nasz rynek
Amazon oficjalnie wkracza do Polski
Sprzedawcy już mogą zgłaszać chęć działania za pośrednictwem serwisu
InPost dostarczy produkty zakupione przez Polaków na Amazonie
Amazon to ogromny sklep, o którego wejściu na polski rynek mówiło się już siedem lat temu. Od tego czasu na terenie naszego kraju powstało dziewięć centrów logistycznych tego amerykańskiego przedsiębiorstwa handlowego, a dziesiąte zostanie niebawem ukończone. Najwyższy czas, by działalność Amazona została sformalizowana.
Amazon podpisuje umowę z InPostem
Mimo braku oficjalnego polskiego sklepu Amazona, konsumenci w naszym kraju radzili sobie całkiem nieźle. Nie bez wsparcia ze strony amerykańskiej firmy. Niemiecki sklep przedsiębiorstwa otrzymał nawet tłumaczenie na język polski, by Polacy mogli bez problemu robić zakupy.
Co ciekawe, już wówczas część zamawianych produktów była wysyłana z magazynów znajdujących się na terenie Polski. Brakowało tylko oficjalnego sklepu internetowego. A ten właśnie ruszył. Przynajmniej dla sprzedawców. Klienci będą musieli jeszcze trochę poczekać.
InPost królem paczkomatów
Paczkomaty to w obecnych czasach jeden z najczęściej wybieranych sposobów dostawy przesyłki zarówno przez sprzedających, jak i kupujących. Dzięki dostawie do paczkomatu nie musimy się martwić, że nie będzie nas w domu, gdy przyjedzie kurier. Możemy odebrać dostarczoną przesyłkę w dogodnym dla nas momencie, na co zwykle mamy aż 48 godzin.
Co więcej, InPost posiada również bardzo wygodną aplikację, która pozwoli nam zdalnie otworzyć skrytkę z naszą przesyłką bez potrzeby dotykania terminala, co jest ogromną zaletą w dobie koronawirusa. Jedynym mankamentem dotyczącym paczkomatów jest fakt, że te w bardziej popularnych lokalizacjach bywają przepełnione, a wówczas paczki są dostarczane do okolicznych punktów lub oczekują w określonych godzinach w samochodzie kuriera.
Pięcioletni związek InPostu z Amazonem
Dziś InPost poinformował, że umowa z Amazonem została podpisana na okrągłe 5 lat, co jest świetną wiadomością zarówno dla obu firm, jak i dla ich klientów. Wystarczy spojrzeć na efekty współpracy InPostu z Allegro, by zrozumieć, dlaczego Amazon również zdecydował się na współpracę z polską firmą kurierską.
W dodatku InPost niedawno zaliczył bardzo udany start na giełdzie w Amsterdamie. Obecnie wartość przedsiębiorstwa sięga aż 10 miliardów euro, na które składa się 100 tysięcy paczkomatów. To naprawdę niesamowity wynik i wygląda na to, że współpraca z Amazonem tylko wzmocni pozycję InPostu na polskim rynku.
Artykuły polecane przez redakcję Techgame: