Nie tego spodziewało się CD Projekt. Cyberpunk 2077 z bardzo surowymi ocenami
Oceny Cyberpunka 2077 poszybowały w dół na Metacritic
Posiadacze konsol są najbardziej poszkodowani
Gracze PC zalewają grę typowym hejtem
Na początku obecnego tygodnia pisaliśmy o pozytywnych ocenach recenzentów po grze w Cyberpunka 2077. Wszyscy byli zgodni - gra sama w sobie jest świetna, ale zawiera ogrom błędów technicznych, które CD Projekt będzie łatał przez najbliższe tygodnie. Mimo to gra uzyskała średnią ocenę 9/10, co jest przecież bardzo dobrym wynikiem. Gracze nie byli tak wyrozumiali.
Cyberpunk 2077 oceniony przez graczy
Serwis Metacritic zalała fala negatywnych recenzji graczy. Wielu z nich nie przebierało w słowach, opisując swoje wrażenia z rozgrywki zaoferowanej przez CD Projekt. Szczególnie zbulwersowani są gracze konsolowi, którzy (niestety) mają rację. Okazało się bowiem, że obecnie gra jest koszmarnie zoptymalizowana pod konsole 8. generacji, czyli Xbox One oraz PS4.
Wymagania Cybepurnka 2077 są wysokie i wielu graczy PC-towych również ma z nimi problem. Co zaś mogą zrobić posiadacze niedawno minionej generacji konsol? Absolutnie nic. Gra działa, jakby chciała, a nie mogła, grafika wygląda wręcz koszmarnie, a nagrania niekoniecznie zabawnych glitchy zalały Internet.
Konsolowcy mają żal do CD Projektu
Prawda jest taka, że na ten moment w Cyberpunka na konsolach praktycznie grać się nie da. Trudno się więc dziwić niskiej ocenie, która na Metacritic wynosi obecnie 2,4/10 dla PS4 i 2,9/10 w przypadku Xbox One. W przypadku PC również nie jest różowo, bo średnia ocen graczy to zaledwie 6,4/10.
O ile gracze konsolowi mają faktyczny powód do żalu, o tyle gracze PC już niespecjalnie. Gra wciąż jest naprawdę dobra, a liczba bugów zmniejsza się z dnia na dzień. Prawdopodobnie wysyp negatywnych opinii PC-towców wynika ze zbyt wygórowanych oczekiwań co do technicznej jakości produktu - można się przecież było spodziewać, że na początku błędów będzie sporo. To się zdarza przy większości premier gier AAA.
Pretensje części graczy są nieuzasadnione?
Poza tym, że opinie równe 0 lub 1 na Metacritic przy PC-towej odsłonie Cyberpunka są „lekko” niesprawiedliwe, a ich wartość daleka jest od recenzji graczy na Steamie. Tam z ponad 3600 recenzji aż 91% jest pozytywnych, co sklasyfikowało ogólną opinię o grze jako „bardzo pozytywną”.
Bez dalszego zagłębiania się w analizę psychologiczną, już po tych suchych liczbach można wysnuć wniosek, że oceny należy traktować z pewnym dystansem. Oczekiwania były niebotyczne i ewidentnie niektórym nie starczyło rozsądku do uświadomienia sobie, że Cyberpunk 2077 to gra wideo, a nie cud zesłany z nieba.
Cyberpunk 2077 wzbudził skrajne emocje
Im wyższe oczekiwania i popularność marki, tym bardziej niemożliwe staje się sprostanie wyobrażeniom graczy. Trudno się dziwić, że wielu z nich jest zawiedzionych. Jednakże kogo prócz siebie możemy winić za to, że oczekiwaliśmy niemożliwego, a dostaliśmy „tylko” bardzo dobrą grę?