Cyberpunk 2077 - porównanie klatek na sekundę
Źródło: youtube.com/ElAnalistaDeBits/kadr z filmu

Nowy patch do Cyberpunk 2077 znacznie poprawia wygląd gry. Nagranie wyraźnie pokazuje różnice

Gabriela SicińskaGabriela Sicińska
27 Grudnia 2020

Studio CD Projekt nie ustaje w swoich staraniach, by jak najszybciej naprawić Cyberpunka 2077. Choć oczywiście łatki wychodzą dla wszystkich platform, to właśnie wydania konsolowe są obecnie priorytetem, jako iż kulały znacznie bardziej niż wersja PC-towa. Ostatni patch zdawał się zmienić niewiele, ale… czy na pewno? Jeden z graczy zrobił szczegółowe porównanie.

  • Hotfix 1.06 naprawił problem z zapisami gry na PC
  • Patch wprowadził usprawnienia optymalizacyjne na konsolach
  • Różnica bywa niewielka, lecz dostrzegalna

Najnowszy patch do Cyberpunka, Hotfix 1.06, wyszedł przed samymi świętami, 23 grudnia 2020. Po poprzedniej dość obszernej łatce trudno było nie zareagować lekkim zdziwieniem, gdy okazało się, że lista zmian wprowadzonych przez nowego patcha zamyka się w zaledwie trzech punktach.

Kolejny patch do Cyberpunka 2077

Mimo swojej pozornie niewielkiej zawartości Hotfix 1.06 został przyjęty szczególnie ciepło przez graczy PC-towych, ze względu na to, że naprawiał wyjątkowo uciążliwy błąd. Aktualizacja usunęła problem z limitem wielkości plików zapisu gry, który przedtem, po przekroczeniu 8 MB, sprawiał, że plik zostawał uszkodzony, a nasz postęp w grze trwale utracony.

Po aktualizacji z 23 grudnia problem ten zniknął. Niestety developer zaznaczył, że nie jest w stanie utraconych w wyniku nieprzyjemnego buga plików zapisu. Upewniono się jednak, że żaden gracz nie napotka tego problemu w przyszłości.

Optymalizacja na konsolach

Drugą ważną zmianą wprowadzoną przez Hotfix 1.06 jest poprawa wykorzystania pamięci i stabilności gry na konsolach. Zarówno minionej, jak i obecnej generacji. Tutaj zawsze jest problem z bardzo subiektywnym odbiorem takich rzeczy jak jakość tekstur czy odległości renderowania horyzontu.

Gołym okiem trudno dostrzec takie zmiany, zwłaszcza że są tak niewielkie. A jednak wpływają na odbiór całości produkcji, gdyż coraz więcej graczy zaczęło podkreślać, że widzą poprawę. To, czy mają rację, postanowił zweryfikować hiszpański youtuber ElAnalistaDeBits, tworząc wnikliwe porównanie wielu aspektów gry na wszystkich dostępnych konsolach.

Cyberpunk przed patchem i po patchu

Udostępnione materiały są naprawdę długie i dokładność, z jaką twórca podszedł do tematu, jest naprawdę imponująca. Miłośnicy porównań i doszukiwania się zmian w najmniejszych detalach z pewnością będą zachwyceni.

W filmach znajdziemy porównanie jakości tekstur, detali i liczby klatek w różnych momentach gry, takich jak strzelaniny w ciasnych pomieszczeniach, pościgi samochodowe oraz zwyczajna jazda po mieście podczas słonecznego dnia w Night City.

Cyberpunk na konsolach - czy jest lepiej?

Tak. W niektórych aspektach różnica jest rzeczywiście łatwo zauważalna, w innych nieco mniej. Niestety nie na wszystkich konsolach poszczególne zmiany się pokrywają. Jednak nie da się zaprzeczyć, że jest lepiej i nikt już nie może powiedzieć, że Cyberpunk 2077 na konsolach jest niegrywalny.

Gra wciąż pozostawia sporo do życzenia i wymaga kilku tygodni pracy developerów, by faktycznie była w pełni skończonym produktem. Jednakże widać gigantyczny wysiłek, jaki CD Projekt wkłada w naprawienie swojej gry. Samuraju, da się to wyklepać!

Następny artykuł