Techgame.pl > Technologie > Google się zmienia. Najpopularniejsza wyszukiwarka z nowym wyglądem w wersji mobilnej
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:17

Google się zmienia. Najpopularniejsza wyszukiwarka z nowym wyglądem w wersji mobilnej

Google - zaokrąglone litery w logo
https://blog.google/products/search/mobile-redesign-2021/
  • Aplikację Wyszukiwarki Google na urządzenia mobilne czekają spore zmiany

  • Layout interfejsu został niemal całkowicie przemodelowany

  • Google stawia na przejrzystość i łatwość obsługi

  • Zmiany powinny zostać wdrożone do końca przyszłego tygodnia

Aplikacje mobilne praktycznie codziennie dostają nowe wersje, aktualizacje czy drobne szlify. Google jednak stawia na dość istotne i widoczne zmiany. Już niedługo powinniśmy korzystać z nowej wersji aplikacji. 

Nowa twarz Google

Zaledwie nieco ponad miesiąc temu pisaliśmy o absolutnie ważnej nowości, o którą wzbogacić się ma Wyszukiwarka Google. Mowa o trybie ciemnym, czyli sposobie na ulżenie miliom zmęczonych par oczu. Choć testy rzekomo wciąż trwają, na razie nie sposób dowiedzieć się o ewentualnej dacie wdrożenia nowego rozwiązania. 

Najpopularniejsze narzędzie od Google jednak i tak się zmienia, tym razem mowa o dedykowanej sprzętom mobilnym aplikacji Wyszukiwarka Google. Firma obiecuje, że postawienie na nowy layout zagwarantuje znacznie większą wygodę użytkowania, prostotę, a także, co najważniejsze, przejrzystość.

O zmianach Google informuje na swoim blogu, gdzie główna projektantka nowego designu, Aileen Cheng, wyjaśnia dokonane przez nią zmiany. Chcieliśmy zrobić krok wstecz i trochę uprościć nasze narzędzie, aby ludzie mogli szybciej i łatwiej znaleźć to, czego szukają - wyjaśnia dość zaskakująco Cheng. 

Zmiany, zmiany, zmiany w Google

Patrząc na poniższe zdjęcia łatwo można zauważyć największe różnice - Google tym razem dostanie bardzo dużo światła (tj. przestrzeni między wierszami i ikonkami) i bardzo dobrze. Nawigacja po wynikach wyszukiwania powinna dzięki temu znacznie się ulepszyć. Znalezienie najważniejszych informacji również może okazać się szybsze i prostsze. 

Oprócz tego, praktycznie każde pole interfejsu zostało zaokrąglone. Moda na "okrągłości" nie mija, albowiem coraz więcej producentów programów czy nawet sprzętu skłania się ku zaokrągleniom - czy to na brzegach ramek bądź zdjęć. Tak samo jest z Google, jednak tutaj jest to o tyle ciekawe, że, zdaniem Cheng, jedną z głównych inspiracji są zaokrąglenia kojarzone z Google od zawsze - te w logo firmy. 

Nietrudno odgadnąć, że dodanie przestrzeni pomiędzy wynikami i zaokrąglenie tego, co widzimy na ekranie, pozwoli nam na sprawniejsze przemieszczanie się po aplikacji. To jednak nie koniec nowości, które szykuje dla nas gigant z Mountain View. 

Nowe czcionka, ale jakby znajoma...

Kolejną zmianą, którą zauważy na pierwszy rzut oka nieco sprawniejsze oko, jest postawienie na inną czcionkę. Jeżeli ją skądś kojarzycie, śpieszę z wyjaśnieniem - to ta sama czcionka, której używa Gmail czy firmowe wersje systemu Android. Do tego dostaliśmy pogrubione, nieznacznie powiększone nagłówki.

Kolor tła także się zmieni, jednak nowy "biały" nie jest już tak "biały", ale zapewnić ma większe odseparowanie informacji od tła. Google informuje, że zmiany w narzędziu dotkną aplikacji dedykowanej Androidowi i iOS, a ich wdrażanie potrwa mniej więcej do końca następnego tygodnia. 

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Powiązane