Steam chwali się statystykami z roku 2020. Platforma pobiła wszelkie możliwe rekordy
-
Steam bije rekordy popularności
-
2020 rok obfitował w nowych fanów gamingu
-
Platforma Valve’a wiele zawdzięcza koronawirusowi
Platforma dystrybucji cyfrowej firmy Valve istnieje od 2003 roku. I ma się tak dobrze, jak nigdy dotąd. Już w grudniu pisaliśmy o rekordowej liczbie graczy bawiących się jednocześnie w grze bez trybu multiplayer. Z początkiem stycznia z kolei Steam odnotował kolejny rekord , tym razem ilości zalogowanych jednocześnie użytkowników.
Steam bije rekordy popularności
Tegoroczny przypływ graczy na całym świecie spowodowany jest oczywiście pandemią koronawirusa, która w mniejszym lub większym stopniu sparaliżowała cały świat i, w wielu przypadkach, paraliżuje go nadal. Przełożyło się to w oczywisty sposób na ilość czasu spędzanego w domach. A to z kolei bardzo sprzyja graniu w gry wideo.
Z braku możliwości spędzania wolnego czasu poza domem czy wręcz wyjeżdżania na urlop do jakiegokolwiek turystycznego ośrodka, jesteśmy zmuszeni do znajdowania sobie zajęć niewymagających wyjścia z domu. Jako że w czasach usług streamingu gier niepotrzebny jest w zasadzie żaden sprzęt poza podstawowym PC i dowolnym ekranem, gaming stał się jedną z najłatwiej dostępnych i budżetowych opcji ciekawego spędzania czasu w domu.
2020 rok Steama w liczbach
Platforma Valve’a osiągnęła w tym roku średnio 120 milionów graczy miesięcznie. To niesamowita ilość. 120 milionów ludzi otrzymalibyśmy po połączeniu populacji Niemiec i Polski. A na Steamie taka ilość przewijała się miesięcznie. Dla porównania w roku 2019 liczba ta wynosiła 95 milionów , więc wzrost wynosi ponad 25%. W ciągu roku. To robi wrażenie.
Jeszcze bardziej imponująco wygląda ilość czasu spędzonego w grze przez pojedynczego gracza w ciągu roku 2020. Czas ten wzrósł o 50,7% w porównaniu do roku 2019 . To doskonale pokazuje, co pandemia zrobiła z naszym wolnym czasem i jak bardzo zwiększyła jego część spędzaną w domu. Oczywiście ta tendencja przełożyła się nie tylko na czas, ale też sprzedaż gier na Steamie, która wzrosła o 24,1% względem roku poprzedniego.
Steam święci tryumfy
Żeby dopełnić tego pięknego obrazka osiągnięć Steama, za które Valve może podziękować koronawirusowi, warto wspomnieć jeszcze o rekordzie jednocześnie zalogowanych użytkowników. Jest to dokładnie 24,8 milionów graczy, którzy szturmowali platformę w pierwszych dniach stycznia bieżącego roku.
Patrząc na ubiegły rok, trudno się dziwić, że gaming stał się znacznie bardziej popularnym hobby, niż był dotychczas. Brak konieczności czynienia dużych inwestycji na starcie i pokaźna długość zabawy oferowanej przez gry sprawia, że jest to wyjątkowo atrakcyjna, domowa aktywność. Rekordy Steama świetnie to potwierdzają.
Artykuły polecane przez redakcję Techgame: