Techgame.pl
Michał Nowakowski z CD Projekt RED

youtube.com/CD PROJEKT IR/kadr z filmu

CD Projekt przedstawił swoją strategię na przyszłość. Gracze rozczarowani konferencją dewelopera

31 Marca 2021

Autor tekstu:

Gabriela Sicińska

Udostępnij:

CD projekt przeprowadził wczoraj konferencję, podczas której firma przedstawiła swoją strategię na przyszłość. Choć prezentacja była skierowana przede wszystkim do inwestorów polskiego dewelopera, tysiące graczy również obejrzało rewe

CD Projekt RED ma za sobą kilka ciężkich miesięcy, jeśli nie lat. Dwa dni temu ukazała się ogromna aktualizacja do Cyberpunka 2077, której zawartość jednych usatysfakcjonowała, innych rozczarowała. Nie da się jednak zaprzeczyć, że obecnie najnowsza gra polskiego dewelopera w końcu jest w stanie, w jakim powinna była ukazać się w dniu premiery - wciąż wymaga szlifów, ale już nie wstyd jej polecić znajomemu. 

CD Projekt RED 2.0

Podczas wczorajszej konferencji mogliśmy obejrzeć i posłuchać Adama Kicińskiego (CEO), Piotra Nielubowicza (CFO), Pawła Zawodnego (CTO) i Michała Nowakowskiego (członek Zarządu). Reprezentacja CD Projekt RED opowiedziała o zmianach, które zamierza wprowadzić niemal we wszystkich aspektach funkcjonowania firmy. Nie zabrakło także zawoalowanych obietnic, które z pewnością zostaną przypomniane polskiej firmie, gdy nadejdzie czas.

Przyszła strategia CD Projektu, którą Adam Kiciński nazwał RED 2.0, skupia się na zmianie sposobu pracy firmy na Agile. Jest to metodyka zwinnego budowania projektów, bardzo popularna wśród współczesnych korporacji, co zdecydowanie będzie krokiem naprzód, który umożliwi drugi duży cel CD Projektu - równoczesne rozwijanie obu wielkich marek firmy: Wiedźmina i Cyberpunka 2077. W dodatku od teraz polski producent będzie pracował w ramach krótszych, rocznych planów działania - poprzednio opierał się na strategiach 5-letnich.

Konkrety? 

Polski deweloper zapowiedział przyszły rozwój obu marek, którego oczywiście fani oczekiwali, choć prawdopodobnie w nieco innej formie, niż zostało to przedstawione. Oba uniwersa będą rozwijane kolejnymi produktami, takimi jak komiksy, gry mobilne (nadchodzący w bieżącym roku Wiedźmin Monster Slayer), gry planszowe (trwają prace nad grą Wiedźmin: Stary Świat) oraz, a jakże, elementy online.

Firma zdecydowała się zrezygnować z zapowiadanego wcześniej trybu multiplayer do Cyberpunka 2077. Zamiast tego będzie powoli wdrażać elementy online do obu swoich marek, by w przyszłości stały się one ich integralną częścią. W praktyce - nadal nie wiemy o nich nic, poza tym, że CD Projekt ewidentnie postanowił nie brać się za kolejny eksperyment, jakim byłby rozbudowany multiplayer do Cyberpunka.

Bezpieczne zagranie

Wiele więcej nie dowiedzieliśmy się podczas wczorajszej konferencji, poza tym, że nowa strategia zostanie wdrożona od 2022 roku, a w roku bieżącym możemy się spodziewać, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, darmowych DLC do Cyberpunka oraz next-genowych wersji obu hitów CD Projektu. Gracze, którzy przed konferencją liczyli na zapowiedź fabularnych dodatków do Cyberpunka, konkrety na temat darmowych DLC czy wręcz ujawnienie Wiedźmina 4 musieli obejść się smakiem. Ale czy to coś złego?

W zasadzie dowiedzieliśmy się jednej ważnej rzeczy - CD Projekt jest świadomy błędów, które popełnił i zamierza zmienić od podstaw swój sposób pracy i podejścia biznesowego, by w przyszłości było lepiej. Fakt, jest to bezpieczne podejście, dalekie od zrzucania na graczy wielkiej bomby, która wywołałaby silne emocje, ale tego właśnie potrzebuje CD Projekt i ci, którzy utracili zaufanie do polskiego dewelopera. Stabilizacja i praca nad poprawą, dzięki której nie powtórzy się sytuacja z premiery Cyberpunka 2077 to najlepszy sposób na odzyskanie zaufania graczy i inwestorów.

Miejmy nadzieję, że nowe podejście firmy się sprawdzi i w przyszłości dostaniemy od CD Project RED świetne gry, które firma potrafi robić, co udowodniła już niejednokrotnie. Tymczasem będziemy trzymać rękę na pulsie i informować o kolejnych krokach polskiego dewelopera.

źródło: youtube.com/CD PROJEKT IR

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Gabriela Sicińska

Redaktor portalu Techgame, od lat związana z Radiem Aktywnym, gdzie wydawała audycję o grach video. Dawniej pracowała w branży IT jako tester urządzeń i oprogramowania. Od zawsze na czasie z grami i nowinkami astronomicznymi.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@techgame.pl

Podobne artykuły

Among us

Gry

Gamingowe Newsy - Nowy tryb w Fornite, Call of Duty Vanguard, Patch 1.9 dla Cyberpunk 2077

Czytaj więcej >
World of Warcraft

Gry

Czy obserwujemy śmierć gatunku MMORGP? Wiele na to wskazuje

Czytaj więcej >
GTA San Andreas

Gry

Nadchodzą remastery GTA. Czy rzeczywiście ich potrzebujemy?

Czytaj więcej >
Diablo II: Resurrected

Gry

Rusza beta do Diablo II: Resurrected. Czy to Ostatnia deska ratunku dla Blizzard?

Czytaj więcej >
Humankind

Gry

Czy Humankind podbije serca graczy? Tytuł pojawi się w Xbox Game Pass

Czytaj więcej >
Curse of the Dead Gods

Gry

Najlepsze gry niezależne w abonamencie Xbox Game Pass

Czytaj więcej >