Techgame.pl > Technologie > Sąd podtrzymuje decyzję UOKiK. Operator sieci Plus zapłaci 6 milionów za wprowadzanie klientów w błąd
Gabriela Sicińska
Gabriela Sicińska 19.03.2022 05:15

Sąd podtrzymuje decyzję UOKiK. Operator sieci Plus zapłaci 6 milionów za wprowadzanie klientów w błąd

Plus siedziba, logo
plus.pl

W przypadku operatorów sieci telefonicznych w Polsce, bardzo często dochodzi do starć z klientami, którzy regularnie zgłaszają nieuczciwe działania firm do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Efektem są milionowe kary nakładane na telekomy. Nie inaczej jest w tym przypadku.

Ogromne kary dla operatora Plusa

Firma Polkomtel należy do grupy Cyfrowy Polsat i wielokrotnie już była karana za wprowadzanie klientów w błąd, tym samym nieuczciwie zwiększając swoje dochody. Najwyższa z kar została nałożona w ubiegłym roku za pobieranie dodatkowych opłat za streaming audio i wideo od klientów korzystających z niektórych taryf internetowych, nie wyszczególniając owych opłat na fakturach. Wówczas grzywna wyniosła aż 50 mln złotych.

Tym razem kara jest znacznie mniej surowa - wynosi “zaledwie” 5,96 mln złotych. Na tyle UOKiK wycenił szkody poniesione przez klientów korzystających z promocji Rachunek szczegółowy standardowy w pakiecie usług, która obowiązywała w latach 2009-2012. W tym czasie odbyło się kilka edycji owej promocji.

Nieuczciwa promocja

Problem z promocją był jeden - Plus nie informował swoich klientów o możliwości wyłączenia usługi z końcem poszczególnych edycji. Zamiast tego, w wiadomościach tłumaczył, że uniknięcie dodatkowych opłat jest możliwe poprzez aktywację usługi e-rachunek.

Firma nie przekazywała również klientom regulaminu promocji podczas jej aktywacji oraz zmian, jakie owa aktywacja wprowadzała w umowie zawartej z operatorem. W efekcie tysiące użytkowników sieci Plus nie miało pojęcia o ponoszonych dodatkowych kosztach, ani o fakcie, iż mogą z owej usługi zrezygnować wraz z końcem edycji. 

Sąd podtrzymał decyzję UOKiK-u

Decyzja w sprawie nałożenia kary na firmę Polkomtel zapadła już w 2013 roku, jednakże ze względu na złożone odwołanie od decyzji prezesa, dopiero teraz Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ją podtrzymał. Co prawda operator sieci Plus wciąż może złożyć apelację do sądu drugiej instancji.

Niemniej niezależnie od działań firmy Polkomtel, prawdopodobnie wyrok zostanie ostatecznie uprawomocniony. Dowody na wprowadzanie klientów w błąd są jednoznaczne. Miejmy nadzieję, że sprawiedliwości stanie się zadość. Tymczasem my, jako konsumenci, możemy jedynie pamiętać o tym, że uważne czytanie regulaminów kupowanych przez nas usług jest niezwykle ważne i pozwala uchronić się przed utratą pieniędzy.

źródło: Wirtualne Media

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Tagi: UOKiK Plus
Powiązane