Techgame.pl > Uokik

Uokik

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

UPC logo
19.03.2022 05:17 UOKiK wydał werdykt. UPC zwróci abonamentom pieniądze za włączenie usługi bez ich zgody

UOKiK wydał werdykt w sprawie UPCOperator będzie musiał oddać pieniądze klientomUsługa „Pakiet Bezpieczeństwa UPC” była dodatkową opłatą włączoną bez zgody użytkownikówW przypadku poniesienia kosztów z tego tytułu należy złożyć reklamacjęKto kiedykolwiek był klientem UPC, ten doskonale wie, jak działają umowy i ich „przedłużanie” w tej zaskakująco popularnej firmie. Polityka owego dostawcy Internetu opiera się na podpisywaniu samoprzedłużających się umów. Oznacza to, że gdy nasz kontrakt się kończy, zostaje on automatycznie przedłużony na tych samych zasadach. Chyba że odpowiednio wcześniej go wypowiemy. Jeśli będziemy chcieli zrobić to już po przedłużeniu, będziemy musieli dodatkowo zapłacić za zerwanie umowy w trakcie jej trwania.UOKiK bierze się za UPCPonieważ teoretycznie o wszystkich warunkach umowy użytkownik jest informowany w trakcie jej zawierania, trudno się do UPC prawnie przyczepić. To, że takie liczenie na sytuację, w której klient zapomni wypowiedzieć umowę, jest wątpliwe moralnie, niestety nie ma żadnego znaczenia podczas próby ukrócenia praktyk firm tego typu. Tym razem jednakże UPC przekroczyło granicę na tyle wyraźnie, że będzie musiało w końcu odpowiedzieć za swoje występki.Poszło o „Pakiet Bezpieczeństwa UPC”, czyli dodatkową usługę zapewniającą program antywirusowy. Był on dodawany do pakietu każdego nowego użytkownika UPC oraz w przypadku zmiany swojego abonamentu u operatora. Pierwszy miesiąc był oczywiście darmowy, jednakże po tym czasie usługa automatycznie przechodziła w swoją płatną wersję, która pobierała 9 złotych miesięcznie.

Plus siedziba, logo
19.03.2022 05:15 Sąd podtrzymuje decyzję UOKiK. Operator sieci Plus zapłaci 6 milionów za wprowadzanie klientów w błąd

W przypadku operatorów sieci telefonicznych w Polsce, bardzo często dochodzi do starć z klientami, którzy regularnie zgłaszają nieuczciwe działania firm do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Efektem są milionowe kary nakładane na telekomy. Nie inaczej jest w tym przypadku.Ogromne kary dla operatora PlusaFirma Polkomtel należy do grupy Cyfrowy Polsat i wielokrotnie już była karana za wprowadzanie klientów w błąd, tym samym nieuczciwie zwiększając swoje dochody. Najwyższa z kar została nałożona w ubiegłym roku za pobieranie dodatkowych opłat za streaming audio i wideo od klientów korzystających z niektórych taryf internetowych, nie wyszczególniając owych opłat na fakturach. Wówczas grzywna wyniosła aż 50 mln złotych.Tym razem kara jest znacznie mniej surowa - wynosi “zaledwie” 5,96 mln złotych. Na tyle UOKiK wycenił szkody poniesione przez klientów korzystających z promocji Rachunek szczegółowy standardowy w pakiecie usług, która obowiązywała w latach 2009-2012. W tym czasie odbyło się kilka edycji owej promocji.