Techgame.pl > Gry > Nowa aktualizacja do The Medium pogorszyła optymalizację. Wymagania gry przebijają nawet Cyberpunka 2077
Gabriela Sicińska
Gabriela Sicińska 19.03.2022 05:17

Nowa aktualizacja do The Medium pogorszyła optymalizację. Wymagania gry przebijają nawet Cyberpunka 2077

The Medium Ośrodek wypoczynkowy Niwa
youtube.com/IGN/kadr z filmu
  • The Medium zostało świetnie przyjęte

  • Wymagania gry są jednak dość wysokie

  • Aktualizacja pogorszyła wydajność gry o ponad 30%

Nowa gra polskiego studia Bloober Team idealnie wstrzeliła się w okres, kiedy premier nowych tytułów jest bardzo mało. Początek roku nas nie rozpieszcza, nic więc dziwnego, że oczy całego świata zwróciły się ku The Medium, które przypadło do gustu większości recenzentów. Gra zwróciła się w ciągu zaledwie jednego dnia, a to naprawdę spory wyczyn, zwłaszcza dla tak niszowego gatunku, jakim jest horror.

Aktualizacja The Medium pogorszyła wydajność

The Medium, choć bardzo dobre, nie jest pozbawione wad. Gra jest specyficzna i dość innowacyjna, jeśli chodzi o sam projekt rozgrywki i z pewnością nie każdemu przypadnie do gustu. To jednak kwestie indywidualnych preferencji. Aspektem, który kuleje obiektywnie, jest optymalizacja gry.

The Medium od samego początku było tworzone z myślą o konsolach nowej generacji. Ba, miało być jednym z tytułów startowych Xbox Series X/S, którym ostatecznie nie zostało, gdyż twórcy postanowili opóźnić premierę i dopracować spokojnie grę. Jednakże The Medium to nie tylko konsole, lecz także PC. To naturalne, że gra wymaga mocnego sprzętu, wszak była tworzona na najnowsze technologie. Niemniej nie do końca tak miały te wymagania wyglądać.

Kosmiczne wymagania The Medium

Minimalna konfiguracja, jakiej potrzebuje PC, by odpalić nowy horror od Bloober Team to procesor z rodziny Intel Core i5- 6600 lub AMD Ryzen 5 2500X, 8 GB pamięci RAM oraz karta graficzna GeForce GTX 1660 Super z 6 GB pamięci. To oznacza, że na byle czym The Medium nie odpalimy, więc posiadacze nawet 2-letnich laptopów mogą zapomnieć o rozgrywce na PC.

Jeśli zaś chcielibyśmy pobawić się na najwyższym poziomie detali, podziwiając możliwości technologii śledzenia promieni, potrzebowalibyśmy dwukrotnie więcej RAM-u, dwie generacje lepszego procesora oraz karty graficznej GeForce RTX 3080, która w tej chwili jest w zasadzie nie do zdobycia na rynku. Przynajmniej nie za rozsądną cenę. 

Patch pogorszył optymalizację

Nowa aktualizacja gry jeszcze bardziej pogarsza sytuację. Sprawdzili to między innymi członkowie redakcji serwisu Dark Side of Gaming, którzy przeprowadzili testy wydajności gry na maszynie spełniającej wymagania do gry na ultra. O ile przed aktualizacją gra nie miała żadnych problemów z utrzymywaniem stałych 60 FPS, a nawet potrafiła dociągnąć do 80 klatek na sekundę, tak po patchu osiąga zaledwie.... 50 FPS. Oznacza to spadek wydajności gry o ponad 30%.

To czyni The Medium najbardziej wymagającą grą na rynku, co jest jednak dość zaskakujące, biorąc pod uwagę, że to produkcja o znacznie mniejszym rozmachu (i budżecie) od Cyberpunka 2077, a to właśnie na wymagania i optymalizację gry CD Projektu gracze narzekali ostatnio najbardziej. Bloober Team udało się przebić koszmarną wydajność Cyberpunka, co wydawało się niemożliwe. Serdecznie gratulujemy twórcom tego wyczynu i życzymy jak najszybszego powrotu do stanu sprzed pechowej aktualizacji.

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Powiązane