The Medium Marianna
Źródło: youtube.com/GameSpot Trailers/kadr z filmu

The Medium zwróciło się w jeden dzień. Twórcy mają powody do świętowania

Gabriela SicińskaGabriela Sicińska
31 Stycznia 2021

Nowy horror polskiego studia Bloober Team zadebiutował zaledwie 3 dni temu, lecz już teraz jego sprzedaż okazała się wielkim sukcesem. Twórcy dziś pochwalili się osiągnięciami sprzedażowymi The Medium - pieniądze wydane na produkcję i marketing tytułu zwróciły się w ciągu jednego dnia od premiery. 

  • The Medium sukcesem sprzedażowym
  • Gra zwróciła się w jeden dzień
  • Bloober Team ma powody do zadowolenia

The Medium to nowa gra polskego studia Bloober Team, która ukazała się na Xbox Series X/S oraz PC. Jest to pierwszy tytuł ekskluzywny tworzony z myślą o nowej konsoli Microsoftu. Gra jest też dostępna w usłudze Xbox Game Pass Ultimate - na obydwu platformach.

Sukces sprzedażowy The Medium

Ostatnie miesiące są niezwykle obfite w polskie akcenty w branży gamingowej, przez co sukces Bloober Team może nie wydawać się wcale tak wielki i wartościowy, jak powinien. Trudno się dziwić temu stanowi rzeczy. Premiera Cyberpunka 2077 ze wszystkimi swoimi zwrotami akcji przyćmiła właściwie wszystko inne. Jednakże obiektywnie spoglądając na fakty, trudno nie czuć dumy i uznania dla dokonań Bloober Team.

The Medium to horror pod kilkoma względami innowacyjny. Jest to pierwsza gra, która całkowicie pominęła poprzednią generację konsol. Rozgrywka jest nietypowa z wielu powodów. Wystarczy spojrzeć na fakt, że mimo iż technicznie rzecz biorąc, produkcja jest tytułem z widokiem trzecioosobowym, bohaterkę i wydarzenia obserwujemy z perspektywy kamery zawieszonej zwykle w rogu lub innym charakterystycznym miejscu danej lokacji. Takiego podejścia nie widzieliśmy od lat.

Bloober Team postawiło na innowacje

Co więcej, gra ma ciekawy sposób ukazywania jednocześnie świata żywych i umarłych, które dostrzega tytułowe medium. Żadna gra nie zastosowała dotąd podzielonego w ten sposób ekranu, co w dodatku znakomicie sprawdziło się podczas rozgrywki. Być może The Medium stanie się niebawem prekursorem tego trendu?

Steam specjalnie zawyża ceny gier? Gracze pozywają Valve i wielkich dystrybutorówSteam specjalnie zawyża ceny gier? Gracze pozywają Valve i wielkich dystrybutorówCzytaj dalej

Choć gra nie jest bez wad (podzielone opinie recenzentów doskonale to odzwierciedlają) została przyjęta przez graczy naprawdę dobrze. Potwierdza to właśnie wynik sprzedaży nowego polskiego horroru. Twórcy ogłosili, że gra zwróciła się w ciągu zaledwie jednego dnia od swojej premiery. W porównaniu z Cyberpunkiem to może się wydawać niewielkim osiągnięciem, jednakże trzeba wziąć pod uwagę skalę przedsięwzięcia.

Premiera na medal

The Medium to największa jak dotąd produkcja krakowskiego studia i, w przeciwieństwie do Cyberpunka 2077, gracze nie kwapią się jakoś do żądania zwrotów pieniędzy, czego nie można powiedzieć o produkcji CD Projektu. Co więcej, gra ukazała się w usłudze Xbox Game Pass, co sprawia, że wielu graczy wcale nie musiało jej kupować. Mimo to gra zwróciła się w jeden dzień i teraz przynosi twórcom już tylko zyski. Brawo Bloober Team!

Biorąc pod uwagę wszelkie okoliczności, w tym fakt, że premiera The Medium została opóźniona ze względu na konieczność dopracowania gry, można z całą pewnością stwierdzić, że CD Projekt mógłby nauczyć się tego i owego od Bloober Team. Zwłaszcza w kwestii odpowiedniego marketingu i premiery swoich gier. The Medium wyszło i pozamiatało. Oby więcej takich debiutów!

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Następny artykuł