Techgame.pl
The Medium/ screen

Steam

Twórcy The Medium opowiadają o wyjątkowej mechanice "dwóch światów". Premiera gry już niedługo

9 Stycznia 2021

Autor tekstu:

Artur Łokietek

Udostępnij:

Bloober Team, twórcy nadchodzącego horroru The Medium, opowiadają o mechanice dwóch światów i tym, jak była projektowana. Duża rolę w projektowaniu lokacji i przedmiotów odgrywały obrazy Zdzisława Beksińskiego.

The Medium zadebiutować ma już niedługo, a sama gra może wynieść Bloober Team na wyższy, światowy poziom. Choć już teraz jest to jedno z najbardziej znanych polskich studiów deweloperskich, nowa produkcja może nieco namieszać w skostniałym gatunku horrorów. 

The Medium jak remedium na brak horrorów

Ostatnio nie było zbyt dużo premier gier z gatunku szeroko pojętego horroru, a jedną z większych pozycji był wydany w ubiegłym roku na Halloween The Dark Pictures: Little Hope. To było jednak dość dawno temu, więc cieszy nas, że już 28 stycznia będziemy mogli zanurzyć się w mroczny świat Krakowa.

I bynajmniej nie chodzi nam tutaj o kolejny film Patryka Vegi traktujący o kibolach (ale przyznajcie, że pomysł sprawdziłby się w sam raz), a o nadchodzący horror The Medium. Jego twórcy, Bloober Team, stawiają na stary dobry sposób prowadzenia historii, straszenia i zupełnie nowe mechaniki rozgrywki.

Nie tak dawno pisaliśmy o nowym, 14-minutowym gameplayu z rozgrywki, który trafił na YouTubie. Wideo potwierdza, że możemy doczekać się naprawdę solidnej produkcji. Zresztą, umieściliśmy The Medium na naszej liście najlepiej zapowiadających się horrorów w 2021 roku, więc liczymy, że gra dorówna hype'owi. 

Dwa światy - ten ładny i ten nasz

The Medium to o tyle wyjątkowa produkcja, że, w przeciwieństwie do wielu innych współczesnych gier, stara się coś zrobić "po swojemu", czyli autorsko. W związku z tym doczekaliśmy się mechaniki "dwóch światów", która polega na renderowaniu w tym samym momencie na ekranie dwóch zupełnie od siebie różnych lokacji będących de facto tym samym miejscem. 

Jedno z nich to jednak nasza szara rzeczywistość, a druga jest wymiarem duchowym, znacznie mroczniejszym i straszniejszym, jednak niepozbawionym uroku. Gracz będzie sterował jedną postacią poruszającą się w tym samym momencie w obydwu światach i rozwiązywał zagadki, eksplorował lokacje i unikał przeciwników.

Wszystko brzmi bardzo fajnie, jednak jak w zasadzie obydwa światy mają funkcjonować i jak bardzo się od siebie różnią? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza nam Bloober Team w najnowszym filmiku zza kulis. Dowiemy się m.in. jakie inspiracje stały za projektowaniem różnych wymiarów. 

Beksiński i Yamaoka

Twórcy opowiadają, że chcieli w bardzo widoczny sposób odróżnić od siebie wymiar duchowy i rzeczywisty. W ten sposób przy projektowaniu prawdziwego świata inspirowano się m.in. skąpymi w barwy melancholijnymi dziełami reżysera Roya Andersona, zaś wymiar duchowy od pierwszego wejrzenia przypomina nam prace Zdzisława Beksińskiego.

W trakcie projektowania lokacji najpierw skupiono się na małych elementach, aby w miarę postępu prac dojść do tworzenia większych assetów i całych lokacji. Co ciekawe, niebagatelną rolę odegra także muzyka - "naszym" wymiarem dyryguje Arkadiusz Reikowski, zaś "duchowym" znany z serii Silent Hill legendarny kompozytor Akira Yamaoka.

undefined

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Podobne artykuły

gamerka

Gry

Wynajmij dziewczynę do grania. Za pieniądze zagrasz z każdą dzięki specjalnemu serwisowi

Czytaj więcej >
Anthem

Gry

Bioware ma plany naprawienia Anthem. Szykuje się wielkie odświeżenie gry.

Czytaj więcej >
Death stranding plakat

Gry

Death Stranding zmierza na PC! Znamy datę premiery, cenę i dodatki pre-order

Czytaj więcej >
doom mod covid

Gry

Powstał mod do Dooma, w którym zarażamy demony koronawirusem

Czytaj więcej >
humble capcom mega bundle

Gry

Ruszył Humble Capcom MEGA Bundle! Za grosze możecie zdobyć świetne gry

Czytaj więcej >
meat mmo plakat

Gry

M.E.A.T: Raper Słoń tworzy grę MMO

Czytaj więcej >