Polskie The Medium ze wsparciem Ray Tracing oraz DLSS 2.0. Technologia trafi też do innych gier
Nvidia na swoim GeForce RTX: Game On zaprezentowała nowe układy graficzne i laptopy
Potwierdzono wsparcie dla technologii RTX dla kolejnych gier
Nawet starsze tytuły mają otrzymać wsparcie dla Reflex czy DLSS
Nvidia nie zwalnia tempa, bo coraz więcej produkcji otrzymuje wsparcie najnowszych technologii od "zielonych". Ta graficzna rewolucja dotknie nie tylko polski nadchodzący horror, ale również część starszych tytułów. Nowa generacja naprawdę zapowiada się wspaniale.
Ray tracing w kolejnych grach
Nvidia organizowała niedawno wirtualne wydarzenie GeForce RTX: Game On w trakcie którego firma pochwaliła się kolejnymi sprzętami, kartami graficznymi i grami, które zapewniają wsparcie dla najnowszych technologii graficznych. I choć nie wszyscy już mogą z nich korzystać, warto sprawdzić, jak dobrze gry mogą wyglądać w 2021 roku.
Oprócz nowej serii laptopów z grafiką RTX z serii 3000 na pokładzie, dowiedzieliśmy się, że na rynek wypuszczona zostanie nowa karta graficzna RTX 3060, czyli najtańszy wariant RTX, który w podobnej cenie co 2060 ma gwarantować znacznie lepszą pracę i jakość.
Pomijając jednak kwestie techniczne - kolejne gry mają otrzymać wsparcie dla ray tracing, DLSS 2.0 i Reflex. Co ciekawe, nowości nie ograniczają się wyłącznie do nadchodzących pozycji, a część starszych tytułów takich jak Overwatch również powinny otrzymać stosowne patche przedstawiające nowe funkcje.
DLSS, ray tracing i Reflex w grach
Nvidia w trakcie swojego wydarzenia potwierdziło to, czego wielu spodziewało się już wcześniej - polski horror The Medium otrzymać ma wsparcie dla technologii ray tracing oraz DLSS 2.0. Oprócz niego o funkcje RTX zostaną rozwinięte gry Five Nights at Freddy’s: Security Breach i F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch.
Co ciekawe, również istniejące pozycje dostaną kolejne nowości, tym razem jednak nie mówimy o technologii ray tracing, a o DLSS 2.0. Dostać je mają takie pozycje jak Call of Duty Warzone (wreszcie!), nadchodzące Outriders, Iron Conflict oraz Edge of Eternity. Gry te jednak nie otrzymają ray tracingu.
Technologia Nvidia Reflex staje się coraz bardziej popularna jeżeli chodzi o gry multiplayer, z czego zdaje się korzystać coraz więcej twórców. Wsparcie dla tego rozwiązania doczekają się Overwatch oraz Tom Clancy’s Rainbow Six Siege.
Czym są wspomniane funkcje RTX?
Z pewnością najważniejszą cechą ogólnych narzędzi RTX jest wsparcie dla ray tracingu - bardzo zasobożernego i kosztownego ulepszenia grafiki, jednak jest to wyraźny skok do przodu jeżeli chodzi o jakość wizualną gier wideo. Ray Tracing skupia się na renderowaniu w czasie rzeczywistym fizycznego zachowania światła. Oznacza to znacznie lepsze, wręcz "fotorealistyczne" oświetlenie i odbicia generowane w czasie rzeczywistym.
DLSS skupia się za to na wykorzystaniu narzędzi sieci neuronowej do zeskalowania wyświetlanej grafiki i następnego jej renderowania w podbitej rozdzielczości. Zapewnia to dodatkowe klatki płynności, ostry obraz i pozwala na bardziej sensowne wykorzystanie Ray Tracingu. Nvidia Reflex to z kolei ograniczenie opóźnienia systemowe dzięki optymalizacji GPU.
Jeżeli zaś ciekawi Was jak RTX mógłby wyglądać na sprzęcie sprzed 30 lat - zapraszamy do tego artykułu.
Artykuły polecane przez redakcję Techgame: