Sony doczekało się pozwu zbiorowego. Chodzi o kontroler DualSense do PS5
-
Sony otrzymało pozew zbiorowy od niezadowolonych klientów
-
Nabywcy PS5 skarżą się na wadliwe kontrolery dołączane do konsoli
-
Problem z DualSense jest powszechny, a Sony uparcie milczy na ten temat
W ubiegłym tygodniu w Internecie nagłośniono sprawę wadliwych kontrolerów DualSense . Okazało się, że od premiery konsoli PlayStation 5 wielu graczy miało problemy z podobną usterką, która utrudniała lub wręcz uniemożliwiała rozgrywkę . Sprawą zainteresowała się firma prawnicza Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith . Dziś na biurku Sony wylądował pozew zbiorowy.
Sony odpowie za DualSense w sądzie
Problemem, który od miesięcy napotykali użytkownicy kontrolera DualSense był tak zwany “dryf” gałek analogowych. O tym nieprzyjemnym zjawisku pisaliśmy więcej w artykule z ubiegłego tygodnia . W skrócie - jest to sytuacja, w której postaci lub przedmioty w grze poruszają się, mimo że użytkownik nawet nie dotyka gałek analogowych, odpowiedzialnych za ów ruch.
Taka usterka jest wyjątkowo irytująca, gdyż uniemożliwia precyzyjne manewrowanie postacią lub celowanie w grach, w których właśnie precyzja odgrywa kluczową rolę. Przykładem może tu być dowolna strzelanka. Okazuje się, że problem dryfujących analogów kontrolera DualSense dotyczy tysięcy użytkowników.
Pozew zbiorowy przeciwko Sony
Głosy oburzonych graczy zostały usłyszane w ubiegłym tygodniu, kiedy firma Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith zaczęła bliżej badać sprawę. Ostatecznie zdecydowała się przedstawić Sony przygotowany przez siebie pozew zbiorowy, w którym użytkownicy skarżą się na ewidentną wadę kontrolera DualSense i brak reakcji Sony, które dotąd nie skomentowało sprawy w żaden sposób.
Oczywiście nieprawidłowo działający pad podlega gwarancji, jednakże część klientów zaznacza w pozwie, że świadomość istnienia problemu z kontrolerami powstrzymałaby ich przed pochopnym zakupem konsoli PS5. Co więcej, by skorzystać z prawa gwarancji trzeba przebić się przez procedury reklamacyjne na stronie Sony oraz na własny koszt wysłać DualSense do serwisu producenta.
Producent DualSense milczy
Oskarżający w pozwie zaznaczają, że Sony nie mogło być nieświadome istnienia problemu ze względu na: liczne skargi konsumentów w Internecie, skargi składane bezpośrednio przez konsumentów oraz wyniki własnych testów przed wydaniem produktu na rynek.
Trudno się z tym nie zgodzić widząc ilość skarg na usterkę , składanych na specjalnej stronie, założonej przez Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith, na której użytkownicy DualSense mogą składać raporty o swoich problemach z kontrolerem. A Sony wciąż milczy.
Artykuły polecane przez redakcję Techgame: