Steam
Źródło: Materiały własne

Steam chwali się statystykami z roku 2020. Platforma pobiła wszelkie możliwe rekordy

Gabriela SicińskaGabriela Sicińska
14 Stycznia 2021

Szeroko pojęta branża gier nie ma co narzekać na rok 2020. Na przekór wielu innym rynkom, gamingowy ma się wyjątkowo dobrze i znacząco zyskał na popularności w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Odzwierciedlają to wyniki aktywności użytkowników Steama, który oficjalnie ogłosił rekordowy rok swego istnienia.

  • Steam bije rekordy popularności
  • 2020 rok obfitował w nowych fanów gamingu
  • Platforma Valve’a wiele zawdzięcza koronawirusowi

Platforma dystrybucji cyfrowej firmy Valve istnieje od 2003 roku. I ma się tak dobrze, jak nigdy dotąd. Już w grudniu pisaliśmy o rekordowej liczbie graczy bawiących się jednocześnie w grze bez trybu multiplayer. Z początkiem stycznia z kolei Steam odnotował kolejny rekord, tym razem ilości zalogowanych jednocześnie użytkowników.

Steam bije rekordy popularności

Tegoroczny przypływ graczy na całym świecie spowodowany jest oczywiście pandemią koronawirusa, która w mniejszym lub większym stopniu sparaliżowała cały świat i, w wielu przypadkach, paraliżuje go nadal. Przełożyło się to w oczywisty sposób na ilość czasu spędzanego w domach. A to z kolei bardzo sprzyja graniu w gry wideo.

Z braku możliwości spędzania wolnego czasu poza domem czy wręcz wyjeżdżania na urlop do jakiegokolwiek turystycznego ośrodka, jesteśmy zmuszeni do znajdowania sobie zajęć niewymagających wyjścia z domu. Jako że w czasach usług streamingu gier niepotrzebny jest w zasadzie żaden sprzęt poza podstawowym PC i dowolnym ekranem, gaming stał się jedną z najłatwiej dostępnych i budżetowych opcji ciekawego spędzania czasu w domu.

2020 rok Steama w liczbach

Platforma Valve’a osiągnęła w tym roku średnio 120 milionów graczy miesięcznie. To niesamowita ilość. 120 milionów ludzi otrzymalibyśmy po połączeniu populacji Niemiec i Polski. A na Steamie taka ilość przewijała się miesięcznie. Dla porównania w roku 2019 liczba ta wynosiła 95 milionów, więc wzrost wynosi ponad 25%. W ciągu roku. To robi wrażenie.

Mężczyzna zapomniał hasła do portfela z bitcoinami. Ma w nim niemal 900 milionów złotychMężczyzna zapomniał hasła do portfela z bitcoinami. Ma w nim niemal 900 milionów złotychCzytaj dalej

Jeszcze bardziej imponująco wygląda ilość czasu spędzonego w grze przez pojedynczego gracza w ciągu roku 2020. Czas ten wzrósł o 50,7% w porównaniu do roku 2019. To doskonale pokazuje, co pandemia zrobiła z naszym wolnym czasem i jak bardzo zwiększyła jego część spędzaną w domu. Oczywiście ta tendencja przełożyła się nie tylko na czas, ale też sprzedaż gier na Steamie, która wzrosła o 24,1% względem roku poprzedniego.

Steam święci tryumfy

Żeby dopełnić tego pięknego obrazka osiągnięć Steama, za które Valve może podziękować koronawirusowi, warto wspomnieć jeszcze o rekordzie jednocześnie zalogowanych użytkowników. Jest to dokładnie 24,8 milionów graczy, którzy szturmowali platformę w pierwszych dniach stycznia bieżącego roku.

Patrząc na ubiegły rok, trudno się dziwić, że gaming stał się znacznie bardziej popularnym hobby, niż był dotychczas. Brak konieczności czynienia dużych inwestycji na starcie i pokaźna długość zabawy oferowanej przez gry sprawia, że jest to wyjątkowo atrakcyjna, domowa aktywność. Rekordy Steama świetnie to potwierdzają.

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Następny artykuł