Techgame.pl > Gry > Steam chwali się statystykami z roku 2020. Platforma pobiła wszelkie możliwe rekordy
Gabriela Sicińska
Gabriela Sicińska 19.03.2022 05:18

Steam chwali się statystykami z roku 2020. Platforma pobiła wszelkie możliwe rekordy

Steam
Materiały własne
  • Steam bije rekordy popularności

  • 2020 rok obfitował w nowych fanów gamingu

  • Platforma Valve’a wiele zawdzięcza koronawirusowi

Platforma dystrybucji cyfrowej firmy Valve istnieje od 2003 roku. I ma się tak dobrze, jak nigdy dotąd. Już w grudniu pisaliśmy o rekordowej liczbie graczy bawiących się jednocześnie w grze bez trybu multiplayer. Z początkiem stycznia z kolei Steam odnotował kolejny rekord, tym razem ilości zalogowanych jednocześnie użytkowników.

Steam bije rekordy popularności

Tegoroczny przypływ graczy na całym świecie spowodowany jest oczywiście pandemią koronawirusa, która w mniejszym lub większym stopniu sparaliżowała cały świat i, w wielu przypadkach, paraliżuje go nadal. Przełożyło się to w oczywisty sposób na ilość czasu spędzanego w domach. A to z kolei bardzo sprzyja graniu w gry wideo.

Z braku możliwości spędzania wolnego czasu poza domem czy wręcz wyjeżdżania na urlop do jakiegokolwiek turystycznego ośrodka, jesteśmy zmuszeni do znajdowania sobie zajęć niewymagających wyjścia z domu. Jako że w czasach usług streamingu gier niepotrzebny jest w zasadzie żaden sprzęt poza podstawowym PC i dowolnym ekranem, gaming stał się jedną z najłatwiej dostępnych i budżetowych opcji ciekawego spędzania czasu w domu.

2020 rok Steama w liczbach

Platforma Valve’a osiągnęła w tym roku średnio 120 milionów graczy miesięcznie. To niesamowita ilość. 120 milionów ludzi otrzymalibyśmy po połączeniu populacji Niemiec i Polski. A na Steamie taka ilość przewijała się miesięcznie. Dla porównania w roku 2019 liczba ta wynosiła 95 milionów, więc wzrost wynosi ponad 25%. W ciągu roku. To robi wrażenie.

Jeszcze bardziej imponująco wygląda ilość czasu spędzonego w grze przez pojedynczego gracza w ciągu roku 2020. Czas ten wzrósł o 50,7% w porównaniu do roku 2019. To doskonale pokazuje, co pandemia zrobiła z naszym wolnym czasem i jak bardzo zwiększyła jego część spędzaną w domu. Oczywiście ta tendencja przełożyła się nie tylko na czas, ale też sprzedaż gier na Steamie, która wzrosła o 24,1% względem roku poprzedniego.

Steam święci tryumfy

Żeby dopełnić tego pięknego obrazka osiągnięć Steama, za które Valve może podziękować koronawirusowi, warto wspomnieć jeszcze o rekordzie jednocześnie zalogowanych użytkowników. Jest to dokładnie 24,8 milionów graczy, którzy szturmowali platformę w pierwszych dniach stycznia bieżącego roku.

Patrząc na ubiegły rok, trudno się dziwić, że gaming stał się znacznie bardziej popularnym hobby, niż był dotychczas. Brak konieczności czynienia dużych inwestycji na starcie i pokaźna długość zabawy oferowanej przez gry sprawia, że jest to wyjątkowo atrakcyjna, domowa aktywność. Rekordy Steama świetnie to potwierdzają.

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Tagi: Steam Valve
Powiązane