Techgame.pl > Gry > Przepiękna prezentacja Unreal Engine 5. Silnik napędzi wiele nadchodzących produkcji
Artur Łokietek
Artur Łokietek 19.03.2022 05:18

Przepiękna prezentacja Unreal Engine 5. Silnik napędzi wiele nadchodzących produkcji

Screen z trailera Hellblade 2: Senua's Saga
xbox.com
  • Epic zaprezentowało trailer nadchodzących produkcji opierających się na silniku Unreal Engine 5

  • Silnik zapowiada się naprawdę imponująco jednak zostanie to okupione wymaganiami sprzętowymi

  • UE 5 pozwoli nie tylko na uzyskanie obrazu bliskiego rzeczywistości, ale także na spełnienie wizji artystycznej

Unreal Engine 5, czyli kolejna już iteracja jednego z najpopularniejszych silników graficznych gier wideo (i co ciekawe, nie tylko, bo z UE korzysta nawet TVP) zapowiada się naprawdę genialnie. Zresztą, zobaczcie sami trailer przygotowany przez Epic. 

Zupełnie nowa jakość grafiki

Okej, przyznam, że może trochę za bardzo liczę na wyraźną poprawę jakości grafiki i skok na miarę pierwszego Crysisa, jednak oglądając najnowszy showcase nowego Unreal Engine 5 ciężko nie odnieść takiego wrażenia. Szczególnie, że UE od zawsze pozwalało nie tylko na wygenerowanie pięknej grafiki, ale także spełnienie wizji artystycznej.

Unreal Engine 5 okaże się zapewne sporym krokiem milowym jeżeli chodzi o grafikę w grach wideo. Dołączając do tego wszystkiego to, co potrafi Ray Tracing od Nvidii i coraz bardziej rozbudowywane narzędzia deweloperskie teoretycznie otrzymamy przepis na sukces korzystny także dla graczy.

Korzystny oczywiście ze względu na poprawę strony wizualnej gier, jednak okupione to będzie znacznie większymi wymaganiami sprzętowymi. Już teraz zdarzają się gry, które na klasycznym "budżeciaku" ledwo się odpalą, więc z czasem zapewne wszyscy będziemy musieli przenieść się na nowoczesne "stacje robocze".

Unreal Engine 5 zachwyca

Pamiętam jeszcze pierwsze wrażenie trailera Hellblade 2 w trakcie ubiegłorocznych The Game Awards, który dosłownie porażał jakością. No bo przecież - ten dym, ten ogień, ta woda (zdaje się, że żywioły będą grać sporą rolę w nowej generacji). I to wszystko w czasie rzeczywistym wygenerowane na silniku. Oczywiście, szybko mój zapał ostygł, bo sama gra aż tak dobrze raczej wyglądać nie będzie. 

Mimo wszystko tegoroczne pozycje zapowiadają się naprawdę fantastycznie i, o ile nie będą mieć skopanej optymalizacji, raczej nie ma się co martwić ich jakość techniczną. Poniżej znajdziecie trailer przygotowany przez Epic Games pokazujący najciekawsze gry powstające na UE 5. 

Wśród nich znajdziemy pozycje już wydane, takie jak Godfall czy najnowszy PES, ale też wkrótce debiutujące jak polski horror The Medium czy Hogwart's Legacy. Oprócz fotorealizmu w niektórych przypadkach warto wspomnieć o warstwie artystycznej, w końcu "pixarowy" Kena: The Bridge od Spirits zapowiada się fenomenalnie.

Unreal celuje w fotorealizm

Jeszcze w trakcie ubiegłorocznego Summer Games Festival Epic Games chwaliło się, że tym razem celują w fotorealizm cechujący filmową grafikę komputerową bądź, jak łatwo zgadnąć, prawdziwe życie (a samo PS5 zostawi w tyle PC'ty). Demo przedstawione na PS5 zachwycało, jednak nie ma co kłamać, że finalnie gry aż tak dobrze na razie nie będą wyglądać, co wcale nie znaczy, że będą brzydkie. 

Tak jak wspomniałem wcześniej - sporą rolę w nowej generacji odegrać może właśnie Nvidia z Ray Tracingiem i, moim zdaniem, prawdziwym objawieniem nowych narzędzi programistycznych, czyli DLSS 2.0. Dzięki tej technologii gry, które powinny źle chodzić na naszym sprzęcie, działają "dobrze" lub "świetnie" bez znacznego spadku jakości grafiki. 

Artykuły polecane przez redakcję Techgame:

Powiązane