Maszyna przeznaczona do przetwarzania informacji, które da się zapisać w formie ciągu cyfr albo sygnału ciągłego. Maszyna roku tygodnika "Time" w 1982 roku.
Przez długi czas gry komputerowe były w powszechnym rozumowaniu rodziców, uznawane za szkodliwe dla dzieci. Dużo mówiło się o tym, że mogą one w dziecku wyzwalać agresję, kształtować niewłaściwe postawy, czy – w najlepszym razie – marnować jego czas. To błędne i stereotypowe przekonanie szczęśliwie nie cieszy się dziś zbyt dużą popularnością, a na gry komputerowe patrzy się zarówno jako na pełnoprawny element światowej kultury, lub przynajmniej pożyteczne narzędzie. Jakie gry warto polecać dzieciom?
Pierwsze komputery nie były tym, z czym kojarzymy je w czasach dzisiejszych. Nie miały one służyć do przeglądania Internetu (który w latach 50. po prostu nie istniał, próżno było też szukać gier, przy których młodzież mogła się bawić. Komputer w tamtych czasach był nazywany “mózgiem matematycznym” i miał się właśnie królową nauk zajmować.
Dzisiejsze urządzenia funkcjonują oparte na zasadzie przesyłu danych za pomocą prądu elektrycznego. Naukowcy od lat starają się jednak ruszyć z koncepcją komputerów przyszłości, które byłyby znacznie bardziej wydajne i przede wszystkim bardziej opłacalne. Do tego trzeba jednak znać technologię, jaka obecnie nie dysponujemy.
Wszystko wskazuje na to, że Japonia stała się niekwestionowanym światowym liderem i stworzyła najbardziej wydajny komputer świata. Zaawansowana maszyna licząca wręcza „zamiata” konkurencyjne superkomputery z Chin i Stanów Zjednoczonych.
Alienware w linii Aurora R11 oferuje tylko jedną konfigurację w niskim przedziale cenowymKolejnych 6 wariantów cenowych wymaga przeznaczenia od 5 do 18 tysięcy złotychNajpotężniejsza maszyna ma na pokładzie RTX 3090 24 GBAlienware to także rozpoznawalność marki i przyciągające wzrok obudowyPowszechnie wiadomo, że jeśli ktoś poszukuje nowego komputera, a ma wystarczającą wiedzę na temat jego budowy, to warto jest poświęcić trochę czasu na samodzielne złożenie sprzętu. W takim przypadku decydujemy o każdej części z osobna, jaka stworzy potem maszynę naszych marzeń.