Ogół procesów i oddziaływań, których celem jest zmienianie ludzi, przede wszystkim dzieci i młodzieży, stosownie do panujących w danym społeczeństwie ideałów i celów wychowawczych.
Szeroko zakrojona debata społeczna na temat różnic pomiędzy poszczególnymi generacjami – a także cech charakterystycznych dla jej przedstawicieli – trwa w najlepsze, a wraz z nią pojawiają się nowe terminy, które opisują i konkretyzują określone zachowania w ramach poszczególnych grup. Ostatnimi czasy do świadomości społecznej przebiło się „pokolenie silver”. Czym się ono charakteryzuje i jacy ludzie je budują?
Rząd zamierza korzystać z gier w procesie edukacji młodych pokoleń. Informacje podane przez Radio Kraków nie są jeszcze potwierdzone, ale brzmią całkiem ciekawie.
Aplikacja pozwala na odczytywanie starego systemu znaków za pomocą uczenia maszynowego. Twórcy pomyśleli w swoim produkcie zarówno o naukowcach jak i zupełnych amatorach.
Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość może znaleźć zastosowanie również w edukacji. Nauka za pomocą takich narzędzi zyskuje zupełnie nowy wymiar i staje się bardzo interesująca nawet dla najbardziej odpornych na edukację uczniów.
Amerykańscy naukowcy z uniwersytetu w Stanford oraz Pittsburghu prowadzą zaawansowane badania, które mają sprawdzić, czy nasze smartfony są w stanie rozpoznać, kiedy znajdujemy się w stanie wskazującym. Pierwszy etap badań przebiegł bezproblemowo, bo bardzo szybko udało się skompletować grupę testową.
Ostatnio głośno było na świecie o Polsce próbującej postawić się mediom społecznościowymRząd oczekuje, by moderując wypowiedzi Polaków, robiono to według polskiego prawaUruchomiono też inicjatywę, która pozwoli odciąć się od komercyjnych systemów komunikacyjnychMinisterstwo cyfryzacji przygotowuje własne, przełomowe w tym zakresie rozwiązaniePolski rząd planuje uniezależnić się od dostępnych obecnie komunikatorów i wdrożyć własne rozwiązanie. Ma nim być SZPoN – System Zdalnej Pracy oraz Nauki.